PLANETA.BG СЕ ПРОДАВА | PLANETA.BG IS FOR SALE

Opel посреща зимата със спокойствие на сняг и лед

В разгара на зимата нощите стават все по-дълги, а пътищата – мразовити и хлъзгави. Време е всички шофьори да се приспособят към зимните температури и трудните пътни условия, а тези, които искат да се чувстват сигурни и спокойни в тази студена обстановка, могат да се насочат към моделите на Opel. С многобройните си мерки и системи за сигурност и комфорт за водача и пътниците, автомобилите Opel създават оптимални условия за по-безопасно и по-спокойно шофиране през зимата. Със система за задвижване на всички колела 4х4, силни светодиодни предни светлини, отопление на волана, седалките и челното стъкло, моделите на Opel са готови и за най-сериозните изпитания, които може да поднесе зимата.

За шофирането през зимата е много важно да си осигурите оптимално сцепление на хлъзгави настилки. В новите модели на Opel се предлагат системи за контрол на сцеплението и задвижване на четирите колела 4х4 с функция Torque Vectoring. При системата IntelliGrip на новия Opel Grandland X водачът има избор от пет различни режима, включително за движение върху кал и сняг. Системата IntelliGrip адаптира разпределението на въртящия момент към предните колела, позволява приплъзване при необходимост и адаптира взаимодействието между педала на газта и силовия тракт.

 

При системата IntelliGrip водачът може да избира между пет различни режима - включително върху кал и сняг.

 

При желание клиентите могат да заложат на модели със задвижване на всички колела 4х4, за да си осигурят максимална сигурност при движение на хлъзгава настилка или терен. Бестселърът при компактните SUV – Opel Mokka X, предлага максимална стабилност на кал, сняг и лед. При него системата за задвижване на четирите колела AWD разпределя въртящия момент според конкретната ситуация в рамките на части от секундата – от икономично изцяло предно предаване до 50:50 между колелата на предния и задния мост за максимално сцепление с терена. За постигане на максимално високо равнище на динамика и ефективност, новият Opel Insignia разчита на адаптивна система 4х4 с функция Torque Vectoring и задвижващ модул на задния мост, който използва система от два съединителя без диференциал.

 

Opel Insignia със система 4х4 влиза по-прецизно в завоя и реагира по-спонтанно на командите от водача.

 

Системата 4х4 на Insignia е в състояние да насочва въртящия момент напълно независимо към едното, към другото или и към двете задни колела, осигурявайки възможност за действие на функцията Torque Vectoring във всички режими на работа и движение на автомобила. При завиване например, по-висок въртящ момент се насочва към външното задно колело, което предизвиква ефект на завъртане около вертикалната ос и улеснява движението по избраната траектория. В резултат на това Insignia влиза по-прецизно в кривата на завоя и реагира по-спонтанно на командите на водача. Този подход за интелигентна употреба на разпределението на въртящия момент благоприятства за неутралното поведение на автомобила, с което го прави по-стабилен и по-лек за управление.

 

Системата с матрични предни светлини IntelliLux LED в Astra осветяват пътя при сумрак и тъмнина.

 

Влажните, заснежени и заледени пътища през зимните месеци по правило се придружават и от сумрак и тъмнина през по-голямата част от денонощието. Но Opel е в състояние да предложи отлични средства за противодействие и на това предизвикателство – адаптивни изцяло LED предни светлини при Mokka X и Grandland X или система с матрични предни светлини IntelliLux LED в Astra и новата Insignia. Адаптивната матрична LED система с общо 32 светодиодни елемента, по 16 от всяка страна при последното поколение на новата Insignia, се адаптира активно към конкретната пътна обстановка и дава възможност за шофиране с постоянно включени дълги светлини без опасност от заслепяване на останалите участници в движението. Системата позволява на водача да види по-рано намиращите се в близост до пътя хора или животни, отколкото при стандартните къси светлини.

 

Фините нагревателни елементи, вградени в предното стъкло, го размразяват безшумно и удобно.

 

Когато в зимната утрин повечето водачи чистят стъклата на автомобилите си от скреж и лед преди потегляне, клиентите на Opel могат спокойно да се освободят от това задължение, ако автомобилът им е оборудван с допълнително стационарно отопление. Благодарение на таймера с дистанционно управление и автоматичното програмиране в зависимост от данните на температурните сензори, пътническото пространство може да бъде уютно затоплено, двигателят да е загрят, а ледът по прозорците размразен още преди да седнете зад волана. Фабрично монтирано стационарно отопление се предлага при лекотоварните модели Opel Vivaro и Movano, както и на леките автомобили Corsa, Astra, Cascada, Mokka X, Insignia и Zafira. Също толкова полезни са и мерките за борба с леда и снега като системите за отопление на външните огледала и челното стъкло при Opel Insignia и Grandland X.

 

С отопляемия волан водачът започва да усеща топлината в ръцете си за по-малко от минута.

 

Фините нагревателни елементи, вградени в предното стъкло го размразяват безшумно и удобно само с натискането на един бутон. Отоплението на челното стъкло елиминира напълно и запотяването във влажни условия, с което подобрява видимостта и безопасността на движението. Моделите на Opel разполагат също и с допълнителни функции, които правят интериора по-уютен, като отопляем волан, при който водачът започва да усеща топлината в ръцете си за по-малко от минута.

 

В студа много голям комфорт осигуряват ергономичните предни и задни седалки с отопление.

 

Когато става дума за удобства, много голям комфорт осигуряват ергономичните седалки с отопление. Водачите и пътниците в Opel нямат нужда от обемисти зимни палта или ръкавици. Благодарение на разнообразието от серийни и допълнително предлагани възможности за отопление, те могат да се почувстват уютно и безопасно още от момента на потеглянето. И нито свободата на движението, нито поставянето на предпазния колан страдат от ограниченията на обичайните за студения сезон дебели дрехи.